Hanoi 3
SaigonNha TrangHueHanoi 1Sa PaHanoi 2Cat BaHanoi 3 Hoi AnAfslutning

Torsdag 16. juli

Op kl. 6:30 og af sted kl. 8:00 til havnen, hvorfra vi skal sejle tilbage. Der er 25 km’s køretur inden vi kan tage vores båd tilbage til Halong Bay. Efter 1 times sejlads standser båden, og der er mulighed for at bade fra båden. Lasse og Preben forsøger sig både fra underdækket (2 m) og overdækket (4 m) og de lader til at nyde det. Vi nyder igen den vidunderlige natur med de 2000 øer, der skyder op af vandet i fantastiske formationer. Et sted så vi en ø, der lignede 2 haner, der kæmpede mod hinanden. Vi sejlede videre og ankom til Halong Bay kl. 12:30 i øsende regnvejr. Nu går det så af sted mod Hanoi, men først lige en sviptur forbi Oanhs og Hangs familie, som er meget gæstfri og vi får en lækker frokost med Hanoi Beer i lange baner. Vi når også at se deres hus og de 5 grisestalde. Venlig og imødekommende familie, som var glade for gensynet med Henning. Bukser og bluser blev delt ud med gavmild hånd, og familien blev glad. Desværre havde vi travlt, for vi skulle være i Hanoi senest kl. 15:30, så gruppe 1 kunne nå i bad inden afgangen med Khoa fra hotellet kl. 17:00 mod lufthavnen. På hotellet var der lejet et værelse, hvor vi på skift kunne bade og gøre os klar til den lange rejse hjem, og i hotellets breakfast-room havde vi travlt med at veje kufferter og pakke det sidste ned. Vemodigt at tage afsked med landet, som vi nu har nydt at rejse rundt i i så lang tid. Kl. 17 er Khoa med bussen til lufthavnen her, og så er det for alvor farvel til Vietnam. Et farvel til Vietnam for gruppe 1. Afskedens time er nær. Afsked med Khoa og hans lille familie. Khoa arbejder nu som selvstændig og har gjort et stort stykke arbejde. Tak til Khoa fra os alle sammen. Henning har haft gode kontakter hele vejen igennem, det har været en fornøjelse at møde dem alle. Familien Nørfeldt og Tove er trætte, måske når de at få lidt søvn på hjemturen, men ellers glæder de sig sikkert til en lang nat i egen seng. Lige nu er de vel fyldte af billeder fra deres rejse, tanker der går tilbage, glæde over den store oplevelse. Vietnam var et dejligt bekendtskab. Ole og Henning fortsætter ufortrødent, der er mange ting og mennesker, der skal nås endnu. Gruppe 2 gik ud for at dulme sorgen med en middag på vores stamværtshus Little Hanoi. Derefter taxa til banegården. I toget mødte vi Bruce og hans veninde fra Skotland, de skulle også til Hoi An, så vi anbefalede hotel Hai Yen for dem. Vi er klar til nye eventyr.

Lasse og Preben springer i vandet fra båden:
Hang og hendes kæreste:
Henning deler gaver ud til Oanh:
Henning deler gaver ud til Hang:
Oanh og far og mor samt Chau:
En af grisestaldene:
Josephine, Oanh og Chau:
Familiens datter får i toget en gul striktrøje fra Danmark:
En dreng i toget er også heldig: