Cat Ba
Cambodia Saigon Hoi An Hue Hanoi Mai Chau og Hanoi Sa Pa Hanoi 2 CatBa Tam Coc Afslutning

Lørdag 9 maj
Afgang kl. 7. Ding vores chauffør plus hans familie skulle med til Ha Long Bay. Der er 166 km at køre. Første stop var et handicapcenter, hvor de syr meget flotte silkebroderede billeder. Jeg er kommet her i 15 år. Videre til Ha Long Bay. Vi var fremme ved havnen kl. 11. I begyndelsen var det ret diset, men efterhånden klarede det op. Der er mange drypstenshuler i Ha Long Bay. Vi besøgte den største og mest imponerende. Man skal gå forsigtig for til tider er stier og trapper meget glatte. Vi badede ved en lille strand tæt ved overnatningsstedet. Middag kl. 19.30. Igen havde kokken overgået sig selv og havde lavet meget flotte dekorationer af diverse grøntsager. I morgen får vi en demonstration af, hvordan han laver fiskenettet af en gulerod. I Ha Long Bay er der ca. 2000 øer. Antallet varierer en smule alt efter om det er høj eller lavvande. I morgen overnatter vi på den største ø Cat Ba.

Center for billedkuns og broderi udført af handicapede

Ding og hans kone og søn

Udsigt fra grottens åbning ud over Ha Long Bay.

Den store badedag i Halong Bay (facebook Khoa)

Middagsbord ombord

Middag Halong Bay (facebook Khoa)

Køkkenmedarbejder demonstrerer sin kunst

Søndag 10 maj
Vi så en flot solnedgang i går. Elisabeth og jeg havde håbet på også at få en flot solopgang. Vi stod op ved 5 - tiden. Der var mange skyer, så først ved 7-tiden brød solen for alvor igennem - nu uden rød himmel. Morgenmad kl. 7.30. Derefter sejlede vi mod Cat Ba. Undervejs demonstrerede kokken sine evner til at lave fiskenet og blomster ud af gulerødder. Meget imponerende. Vi afregnede for drikkevarer mm. Efter anløb til Cat Ba blev vi kært til hotellet i bus. Undervejs kom vi forbi indgangen til den store nationalpark. Her kan man lave spændende vandrerture. Senere kom vi forbi et camoufleret, tidligere militærhospital bygget ind i klippen. Det står nu tomt. Da vi kom til hotellet var værelserne ikke helt klar endnu, så vi gik en tur i byen langs strandpromenaden. Vi se også markedet og perleboderne. Vi så på perler og aftalt med damnen, at vi ville komme tilbage om aftenen og få en rigtig god pris. Vi havde afskedsmiddag på "Green Mango". Der er jo 4 fra gruppen, der tager hjem mandag. Eftermiddagen brugte vi ved stranden ved "Sunset Resort". Tilbage til hotellet - afslapning. Middag kl. 20, men inden da købte vi perler. Der blev pruttet om prisen! Efter en god middag var det sengetid. Varmen og de mange oplevelser trætter.

Hele holdet på vej til stranden. Henning Hjorth, chaufførens kone og søn, Henning Møller, Lissi, Mi, Knud, Elisabeth og Doris

Mandag 11 maj
Hjemrejsedag for Doris, Knud, Lissi og Henning. Dejlig morgenmad på tagterrassen på hotel Prince på Cat Ba. En fantastisk udsigt, stor buffet, mange muligheder. Afgang kl. 8 til vores båd, som skulle sejle os til Ha Long Bay. Ding fandt hurtigt sin bil, og så gik turen mod Hanoi. Et lille stop ved keramikfabrikken plus et stop til frokost. Derefter igen videre til Hanoi. De 4, der skulle til Danmark, tog bad på vore værelser og pakkede om. Knud, Henning og jeg tog et sidste smut til Backpakers Corner, hvor vi fik en øl. Afsked kl. 17. Elisabeth, Mi og jeg går sammen med Oanh Le ud og spiser i aften. Det bliver rart at se Oanh Le igen.

En porcelænsmaler demonstrerede sine færdigheder for os i dag på et af vore stop.