Saigon
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiMai ChauHanoi igenHalong BaySa Pa/Bac HaCatBaBangkok

Lørdag 17/3

Vi skal til Cu Chi og havde bestilt taxa til kl. 07.00, men på grund af megen trakfik var den ½ time forsinket. Det var ikke så godt, men vi kom afsted. Der sker meget nyt hvert år. Denne gang var det et nyt sted i Cu Chi området, men samme program. Dog var der en lille ændring. Man havde lovet at landsbyen så ud som på krigens tid med med mange løbegange og skoler og hospitaler. Dette var noget nyt for mig.

Mere om Cu Chi
Cu Chi
Ulla og Jan ved Cu Chi

Et besøg i Cu Chi er altid spændende. Det må have været en rædsel for begge parter. Man kan have medlidenhed med de amerikanske soldater og fuld forståelse for vietnameserne som forsvarede sig. Da vi skulle afsted, kom vi ikke ud samme sted som vi kom ind, så vi kunne ikke finde vores vogn. Der gik nok ½ time med det. Det var uheldigt, så nu kunne vi ikke nå indmarchen i Cao Dai. Vi ankom til slut ceremonien og fik alligevel mange gode billeder. Cao Dai er en sammensat religion. Hinduisme, buddhisme og kristendom symboliseret ved at præsterne har 3-farvede dragter. Rød, blå og gul. Det er en spirituel religion med en speciel musik og meget farvestrålende. Tempel/kirken er meget farvestrålende, som en kirke i Disneyland. På alteret et stort øje, som er guds alt seende øje. Det kender vi fra danske og udenlandske loger.
Cao Dai gudstjeneste
Mere om Cao Dai

Vi skulle nu finde en restaurant Tay Ninh. Ved siden af bilen var der en dame på en motorcykel, som havde forbindelse med en restaurant. Hun kørte foran os, så vi hurtigt kunne komme frem. Vi bestilte individuelt. Det var en interessant dame, som spurgte os ud om hvor vi kom fra. Jeg fangede et dansk flag og sagde der kommer vi fra. Hun kunne ikke gætte det. Da jeg sagde at vi kom fra Danmark lyste hun op. Hendes datter er gift med en dansker og de bor i Danmark. Vi så et billede af hendes barnebarn Mads. Hun satte et bånd på med karaoke musik og stak os mikrofonen. Ulla og Anna Marie sang. Damen fra restauranten sang også for os, mens Ulla dansede til. Det var meget festligt. Straks vi var ankommen til vores hotel, var der telefon fra Hanoi. Det var Thuy og hun ville bare meddele at hendes ældre søster ville lave mad til os.
Hoang som er Thuy's søster
Aftensmad hos Hoang

Så vi fik det sidste måltid i Saigon. Alle var enige om, at det var meget velsmagende mad Hoang havde lavet. Hoang havde taget fri fra skole, så middagen kunne stå klar kl. 19.30. Kl. 22.00 kørte vi til banegården. Vi fik os installeret i toget og fik den megen bagage anbragt. Nu var det tid til at slappe af. Vi fik rom og cola og kaffe. Alle gik til ro lige efter kl. 24.00.

Søndag 18/3

Søndag morgen var vi langt oppe i Vietnam og klar til nye oplevelser.