Halong Bay
indhold
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoiMai ChauHanoi igenHalong BaySa Pa/Bac HaCatBaBangkok

Tirsdag 3/4

I dag skal vi til Halong Bay. Det er en mindre bil, som vi kører i denne gang. Den må køre op til hotellet. Vi starter kl 07.00 om morgenen. I går var det en varm dag, men i dag er vejret slået om. Temperaturen er faldet mindst 14 grader. Det føles koldt. Nu er vi spændt på vores hotel. Det er et 4 stjernet hotel med alle faciliter. Alle har fået værelser med havudsigt. Vi boer på 5. og 6. sal, så der er en flot udsigt. På grund af vejret, må vi ændre i planerne. Det er ikke strandvejr eller svimmingpool vejr.
Ærgeligt for det var jo derfor at vi tog denne tur. Nu har vi i længere tid stønnet af varme og nu fryser alle. Selv om det er et international 4 stjernet hotel, kan de ikke lave mad. Vi spiste middag, og det var næsten det dårligste mad, som vi endnu har fået. Vi sluttede dagen hos Jens og Anna Marie med kaffe, gin og tonic. Det var en oplivende dag hvor alting ikke var som det skulle være.
Billeder fra Halong Bay

Onsdag 4/4

Efter morgenmad gik vi på markedet. Nogle af os skulle have lidt varmere tøj. Ja der blev også købt andet. Vejret er stadig ikke til strand eller svimmingpool, så det bliver vandreturer, massage og markedet. Desværre har Jens fået det lidt dårlig. Der er ikke maveonde, men han er utilpas. Anna Marie og Jens var ikke med ude at spise. Det var ellers en spændende restaurant, som Dagmar og Erik havde fundet. Det var en speciel fiskerestaurant, og den var indrettet til Hot Pot, som er meget populært i Vietnam. Der er et lille ildsted ved hver kuvert og hver person får en gryde med varm suppe og masser af forskellige fisk og mange grønsager. Disse bliver puttet ned i den varme suppe. Man har en hulske og en almindelig ske, som anvendes til at putte fisk og grønsager op og ned i suppen. Hvis man ikke skal have Hot Pot, kommer der et rundt stykke træ ned i det hul, hvor gryden står. Hyggeligt og spændende. Vi sluttede med kaffe hos Dagmar og Erik. Nu er vi spændt på, hvordan Jens har det. Jens og Anna Marie har et specielt program, idet de har bestilt golf.

Torsdag 5/4

Afgang fra hotel i Halong Bay. Jens og Anna Marie kom ikke ud at spille golf. Så vi tog fra hotellet kl. 09.00 direkte mod Hanoi. Carmilia havde kludret med værelserne, da jeg annullerede 3/4 og 4/4 slettede man også 5/4. Hotellet er booket op, så de fandt et andet men noget dårligere hotel. Vi kørte først til en SOS klinik, som skulle undersøge Jens. Det viser sig, at han er mere syg end først antaget. Han og Anna Marie skal sendes hjem hurtigst muligt. Jeg venter at få besked snarest muligt hvornår. I morgen må jeg tage afsted alene. Hele gruppen er gået i chok og alle vil vente i Hanoi til Anna Marie og Jens kan komme hjem. Det der også forsinker er at der fra Danmark skal flyves en sygeplejerske ud til Vietnam. Vi har ikke værelser i Hanoi den 6/4, 7/4, 8/4 og 9/4. Den 6/4 er der skaffet 3 rum. Jeg kunne den 5/4 ikke få til den 7/4. Alt er næsten booket op. Jeg har sat Luc fra Quien ind i situationen og bedt gruppen kontakte ham. Hvis det er muligt, kan han skaffe en bil så gruppen kan komme til Sa Pa lørdag den 7/4 og støde til mig. Hvis de først kan tage afsted søndag, kan det dårligt betale sig. Der er over 12 timers kørsel derop. Jeg har Jans telefonnummer. Jan og Erik har adressen på Quien med kontaktperson Luc. De har mit mobilnummer og Khaos nummer. Jeg er tilbage i Hanoi den 10/4. Den 11/4 skal vi Halong bay og Cat Ba efter planen.