Cambodia
SaigonHoi AnHueHanoiSa Pa/Bac HaMai ChauHanoi 2Hua LuHanoi 3Cat BaBangkok

Lørdag 8/9
Planmæssig afgang Vissenbjerg kl. 7.45. Tog til København kl. 8.46. Ankomst Københavns lufthavn. God tid til indtjekningen. Uheldigt: Thai Airways TG0951 havde maskinskade. Vi kunne ikke komme af sted før søndag den 9/9 kl. 13.00. Lang ventetid ved indtjekningen, før vi kunne få besked. Vi fik heldigvis indtjekket bagagen. Kørt til et dejligt nyt hotel – Island - ved det store indkøbscenter Fisketorvet. Pris for et dobbeltværelse 1.850 kr. brunch 138 kr. Vi fik fin aftensmad med vin eller øl. Alt betalt af flyselskabet. Alt dette var meget godt, men ærgerligt. Vi mailede til Cambodia Mandaly Inn. For en sikkerheds skyld ringede jeg til hotellet. Kom også igennem. Vi håber, at kunne ankomme til Cambodia et døgn senere end planlagt. Aftenen sluttede på John og Bodils værelse, hvor vi drak lidt rødvin og så fodbold.

Søndag 9/9
Søndag morgen skal vi have dejlig morgenmad, som vi kan få fra kl 7.00. Desværre, Henriette, ikke før. Vi kører fra hotellet kl 10.30, skal flyve kl. 13.00. Tillykke Hans Peder med fødselsdagen 48 år.
Flyet til Bangkok gik planmæssigt kl 13.00. Der blev sørget godt for os på flyet, men der var ikke mange, som fik sovet ret meget.

Mandag 10/9

Vi er lige landet i Bangkok Lufthavn kl 4.20
Vi har lavet nye planer for tiden i Siem Reap. Vi har mistet et døgn. Kl 8.00 flyver vi til Cambodia, vi er i Siem Reap kl 9.00. Men igen et stort problem, vi havde ikke kufferterne med fra Bangkok. Det var ikke sjovt. Jeg fik besked 2 timer senere, at kufferterne var fundet, men de stod stadig i Bangkok, ville blive sendt til Siem Reap om eftermiddagen. Jeg bestilte en bil til at hente dem. Vi tog på tur til Tom Le Sap søen. Vi havde tuk tuk til søen, hvor vi lejede en båd, sejlede ud til en restauration på søen, hvor vi fik en dejlig fiskemenu. Jeg tror, alle var tilfredse med turen.
Fra sejlturen

Senere besøgte vi vores guides hjem og så hans husdyr – krokodiller. Senere besøgte vi Sopals hjem, samt Chiievs kone , som har en internetcafe. John, Ole, Sonja og jeg fik blind massage. I aften skal vi have middag på hotellet, Sophal er ankommet.
Sophal

Senere kommer Chhiev og hans kone og deres børn.
Chhiev's 2 børn

Det bliver ikke sent. Vi skal op kl. 4.00, mens først en dejlig afslutning med 1 flaske champagne og en flaske whisky.
Vi havde afskedsmiddag med Chhiev og hans kone og 2 børn. Sophal var også med.
Hans Peder fik sin fødselsdagsgave, vi fik champagne og en whisky

Tirsdag 11/9

Alle var tidligt oppe, dog var der en, hvor vækkeuret svigtede. Vi skulle have kørt kl. 05.00, men kom først af sted kl. 5.16. I dag gælder det Angkor. Grunden til, at vi skal så tidligt af sted er, som første besøg – solopgang kl. 06.00. Der var for mange skyer, så vi så ikke solen stå op. Vi fik en god morgenmad, men det skal nævnes, at det tager lang tid at få juice, når den bliver presset af frisk frugt. Første besøg var Angkor Thom. Angkor Thom er kongebyen. Her ligger 2 templer, Bajon templet og det store Babon tempel. Vi startede med Bajon templet. Det er komplet med de mange ansigter og de mange billede relieffer. Chhiev var god til at fortælle. Næste stop: Kongeslottet med den store swimmingpool.
Kongepaladset

Vi sluttede af ved hovedindgangen. Der hvor de store elefantkampe fandt sted. Vi fandt vores tuk tuk, nu kørte vi til Ta Phrom. Det er templet med de store træer, meget imponerende.
Taphrom templet med træer

Nu var klokken blevet 11.00 og vi kørte til en lille landsby, hvor vi fik frokost – meget velsmagende. Sidste stop var Angkor Wat. For første gang startede vi ved bagdøren. Angkor Wat er meget imponerende, der var nogle, der var blevet trætte. Erik, Ole John, Bodil, Hans Peder og jeg var helt oppe på toppen. En meget fin udsigt.
Angkor Wat

Solopgang over Angkor
Meget stejle trapper ved Angkor Wat

Mere om Angkor Wat

Nu var det tid til at køre tilbage til hotellet. Alle skal have et bad, før vi tager til Vietnam. Vi kørte til lufthavnen med vores tuk tuk. Vi sagde farvel til vores guide Chhiev og vores tuk tuk-kørere. Vi fløj lidt før annonceret. Vi var i Saigon kl 18.00. Hoang tog imod os med to taxaer. Vi var ude at spise på en spændende vietnamesisk restaurant. Nu sidder vi på mit værelse og drikker rom og cola og cappuccino.