Cat Ba
Saigon Hoi An Hue Hanoi 1 Sa Pa Hanoi 2 Ban Lac Hanoi 3 Cat Ba Afslutning

Vietnam 2011-2

Mandag 26. september

Khoa og chaufføren kom præcis til Hotel Camillia kl 7; vi skal til Halong Bay. Vi har 1 nat på båd og 1 nat i Cat Ba. Jeg vidste fra starten at jeg ikke var helt frisk. Første stop er et handicapcenter. Det er især døve som arbejder her, men også mennesker med andre handicaps. Vi havde kun et lille stop her. Næste stop var en perlefabrik med dyre perler. Her poder man østers så det giver det optimale resultat. Vi fik en høflig fremvisning af processen, og der var flere der købte noget. Houng og Dorte undrede sig over at Henning købte et fint perlemorsarmbånd til sin hund. Bådens kaptajn skulle lige have papirerne i orden inden vi kunne sejle. Vi fik en fin frokost. Senere besøgte vi en meget stor og imponerende drypstenshule. Khoa viste rundt. Nu var der mulighed for at bade og bestige et bjerg med god udsigt. Det er en stor oplevelse at sejle mellem kalkstensbjergene i Halong Bay, som er på UNESCO's verdensarvsliste. Her er fred og idyl. Vi spiste middag på båden kl 19; en fin middag med høflig betjening. Nu var det tid for rom/cola på øverste dæk. Morgenmad kl. 8, herefter tilbage til Halong. Vi skal med færge til Cat BA. Der var gået lidt kludder i afgangstiden. Og vi kunne først komme med kl. 11.30. Det må der laves om på.

På perlefabrik

Handicapcenter på vej til Halong Bay

Vi sejler i Halong Bay

Rejer pyntet med grøntsager udskåret som blomster.....

....og mad på pind pyntet med en radise-svane....

.......samt en salat serveret i et hjerte lavet af ultratynde agurkeskiver

Huong præsenterer den flotte aftensmad vi fik på skibet

Tirsdag 27. september

Vi var først i Cat Ba kl .15. Der var 35 min kørsel til vores hotel, et godt hotel midt i byen. Vi gik til stranden så hurtigt som muligt. Det var en rigtig god sandstrand og vi badede mange gange. Hoang kan ikke svømme, så hun underholdt os med nogle hyl når hun var ved at blive væltet omkuld i strømmen, eller når Peter ville lære hende at svømme. Alle er tilbage, og der er middag i aften kl 20. Cat BA er den største ø i Halong Bay og den eneste som er beboet. Her er en meget stor nationalpark med mange trekkingruter. I Halong Bay er der mere end 2000 øer. Vi fik en super god 7-retters menu og gik bagefter på perleindkøb. Sidste aften i Vietnam endte i lobbyen, hvor vi hyggede med rom og cola. Vi skal tidligt op i morgen, morgenmad kl 7.00.

Årle morgen på skibet i Halong Bay

En morgenmand vil gerne ud at svømme

Solopgang over kalkstensklipperne

Fin blomst skåret ud af gulerod

Skibets kok viste os hvordan man laver figurer af grøntsager

Vupti, et fint fiskenet, udskåret af gulerod

Hele gruppen på færgen til Cat Ba

På restaurant i Cat Ba

Sidste dinner i Vietnam fra Facebook

Onsdag 28. september

Sidste dag i Vietnam, afgang fra hotellet kl. 8, og færgen sejler kl 9. Vi er i Halong ca. Kl. 10.20. Så går det mod Hanoi. Vi besøger en keramikfabrik på vejen. Vi finder et sted til frokost og er i Hanoi mellem kl 15 og 16. Kl 17 er der afgang til lufthavnen. Der er mange oplevelser som skal fordøjes.