Hanoi 3
CambodiaSaigonHoi AnHueHanoi Mai Chau Hanoi 2 Sa Pa m.v. Halong BayHanoi 3

Lørdag 11.05.02
Turen gik tilbage mod Hanoi i båd fra Cat Ba til Halong Bay, hvor vi spiste et smukt sted og vores chauffør ventede på kajen med sin taxa. Tog afsked m. familien Trang, som besluttede at ville blive weekend’en over.
Tran med søster og tante

Benstræk på en keramikfabrik,og shaufføren bød os ind i sit hjem, huset viste sig at være overraskende flot, lyserødt i 3 etager. Konen passer den lille sidegeschäft med piratkopioer af CD og videoer. Fy da! En af de smarte moderne vietnamesere, som nok skal klare sig. Som sædvanlig middag på Little Hanoi og dødtrætte i seng. Jeg fortæller om vores sidste dag i Hanoi ude i lufthavnen i Bangkok, hvor vi skal vente i 10 timer, så bliver der tid til at besvare de mange venlige breve fra Ole, Jens Erik ,.m. fl. Hej for nu fra de snart udmattede – men endnu levende – 5 globetrotter. 11. brev 14.05.02 slut på tur til dejlige Vietnam – her kommer sidste bulletin:

Søndag 12.05.02
Bureauet Queen, Hanoi v/mr. Luc (hvor jeg har skrevet mange af mine hotmails hjem) havde inviteret sine gode kunder på motorcykeltur i omegnen kl. 9,30, og vi kørte en spændende rundtur til meget gamle landsbyer, hvor vi skulle se endnu et par pagoder. Selvfølgelig noget med at klatre op ad et bjerg, nu kender vi snart lektien. Men smukt var det, især det ene tempel åndede ro og fred. Et godt farvel til Hanoi. Kørte hjem i regnvejr, 2 af de 5 motorcykler punkterede, men det blev hurtigt klaret, der var altid en reparatør i et skur ved vejkanten, det tager man ikke så tungt. Imens købte vi en forfriskning eller en mango, der sidder altid en sælger parat. Frokost i Little Hanoi. Om aftenen med cyclo til en dyr indokinesisk restaurant sm. m familien Trang. Vi orkede ikke at leje flere cykler og køre selv. Og nu måtte vi se at få styr på kufferternes indhold og ikke mindst fordele vægten. 20 kg er tilladt plus 8 kg håndbagage i flyet. I morgen skal vi hjem til DK efter 5 ugers oplevelser.

Mandag 13.05.02 Vores ”egen” chauffør kørte os til den nyligt indviede lufthavn, som har været under konstruktion i 3 år, meget flot bygning. Familien Trang dukkede op for at tage afsked, og de bød som sædvanligt på overraskelser: konen, den stille Hung, overrakte os hver en buket smukke roser samt en – meget tung (av vægtrestriktion) – pose med ananas, mangofrugter, blommer samt noget mystisk hvidt krystal, vi ikke ved, hvad er. Vi havde jo i forvejen overvægt og slæbte som små æsler, men det er jo vældig sødt af dem. (Henning havde dagen forinden været med dem på indkøb og blev begavet med en kæmpekasse med en marmorstatue) – så det med vægtbegrænsning kender de ikke rigtig til! Vi skulle så videre til Bangkok, ank. Ca. 13,30, hvor vi skulle vente til kl. 24,20. Lang tid, men det gik da. I flyet stillede vi straks urene 5 timer tilbage til dansk tid, (sommertiden iberegnet ellers er det 6 timers forskel), og nu 11 timers flyvning forude! Mon der er nogen til at hente os i Kastrup? Og hvordan er vejret? Det var slut på en meget spændende og begivenhedsrig ferie til mindst 6 vidt forskellige miljøer, og det var så det sidste fra de 5 tapre globetrottere – tak for venlig opmærksomhed undervejs. Kærlig hilsen fra Lis og de andre. P.S. Hvis I vil se, hvordan de ser ud, har I vel fundet ud af at gå på mailen: Erik Hjorth og Grethe Kvist: billeder af osv. Apr 21 --- 000 ---