Hoian
Hoi An

Vietnam 2010

Fredag 12 oktober
Vi havde tog til Da Nang igår. Der var mange for at hilse af med os. Oanh og Hang og alle fra Camelia 4 var der for at tage afsked med os. Nu er vi i hoi An og har fået værelse til 3 på Hai Yen. Det er stadig varmt, så vi må have aircon på. Da vi ankom til Da Nang ringede Robert og inviterede os på frokost i sit og Diems hjem og fik en dejlig frokost. Vi inviterede dem på middag i aften ved havnen. Jens Erik og jeg har besøgt Thao i sølvbutikken. Jeg har købt sølv og guld. Vi havde alle behov for at få sovet lidt, så alle sov fra klokken 14.00 til 17.00. Jeg havde bestilt bord på restaurationen. På vej hjem besøgte vi en bar. En meget hyggelig bar, som der ikke er så mange af i Hoi An. Restaurationen vi spiste på hedder Thang Phung.

Diem og My

Lørdag 13 oktober
Vi havde aftalt med Robert og Diem at cykle til An Bang stranden. Jeg kender et godt spisested der. Vi cyklede alle og havde en af Diems medarbejdere My med os. Hun er en sød smilende pige på 22 år. Vi havde en hel pavilion for os selv. Der blev sunget og drukket og badet i havet. Det var dog under vanskelige forhold, da bølgerne var voldsomme. Igen en hyggelig frokost. Cykeltur hjem og alle var godt trætte. Bang og Jens Erik og jeg sov. Nu skal vi ud for at spise. Vi finder et sted på havnen. Vi fik et let måltid. Nu er vi igen tilbage på værelset. Vi får en øl inden vi går til ro.
Hoi An's vartegn: Den japanske Bro
Den japanske bro

Søndag 14 oktober
I dag søndag har vi besluttet at lave en byrundtur i Hoi An. Vi cyklede rundt. Vi havde problemer med lyset i hele byen. Der gik et stykke tid før nødgeneratoren virkede. Hele byen er uden strøm. Kun steder der har en nødgenerator kan få lys. Vi cyklede rundt og havde aftalt med Thao fra sølvbutikken at spise frokost på en speciel restaurant. Vi slapper af i eftermiddag på værelset. I aften har direktør Nam inviteret os til party klokken 18.30. Vi fik snaps eller whisky til maden, ikke øl. Jeg hentede isvand som suplement til whiskyen. y fra receptionen spillede på guitar og der blev sunget meget. Især direktør Nam sang mange solo sange. Han har en god stemme. Efter middagen kørte vi i byen. Robert kendte en god bar på den anden side af floden. Det var et utroligt hyggeligt sted. Vi havde Vane fra receptionen med, så vi var 7 der tog afsted på cykel. Robert, Diem, My, Vane, Bang, Jens Erik og jeg. Der blev sunget og danset. Vi fik så hatten passede. Bang mente, da det var sidste aften, at der skulle festes igennem. Det blev der også og det blev en spændende aften. I morgen skal vi med tog til Saigon. Så starter et nyt kapitel, hvor Bang overtager ledelsen. I Saigon er han på hjemmebane. Det vil være helt nyt for mig.

An Bangs strand med Robert, Bang, Jens Erik og My

Diem og Jens Erik

Diem Henning og Jens

Mandag 15 oktober
Vi afsluttede de sidste handler i Hoi An. Jens Erik skulle hente sine bukser og jeg min skjorte. Vi lånte cykler og tog en tur på havnen og fik suppe der. Robert kom og sagde farvel. Diem og My var til møde i Da Nang. Da vi kom ind i toget fik Bang ordnet, så vi kom i samme kupe. Vi havde en god togtur til Saigon.

Luu underviser også i private hjem